Muziektherapie

De inzet van muziek als middel om aan therapeutische doelen te werken is Anna haar vak en bovenal haar passie.

Het is een cadeautje om telkens die lachjes op die gezichtjes van de kinderen te zien terwijl ze ondertussen ook heel hard aan het werken zijn aan hun doelen

William heeft een mooie ontwikkeling laten zien tijdens de muziektherapie. Waar hij eerst vooral non-verbaal op de muziek reageerde door te lachen en luisteren, kan hij nu ook verbaal steeds beter aangeven wat hij wel en niet wil. Hij neemt nu zelf initiatieven tot het pakken en spelen van instrumenten en laat hierbij ook steeds meer fijne motoriek zien. Bovenal wordt hij blij van de muziek, waardoor het hem stimuleert om uitdagingen aan te gaan die hem helpen bij zijn revalidatieproces. Ook de ouders van William zien wat muziek met William doet en hoe dit hem positief stimuleert in zijn ontwikkeling.

Onze zoon William is gediagnosticeerd met congenitaal hyperinsulisme, waardoor hij een ontwikkelingsachterstand heeft. In de afgelopen 2 jaar (waarvan 1,5 jaar op Zigzag) is hij zich blijven door ontwikkelen met alle liefde en het eindeloze geduld van de begeleidsters van Zigzag. Door de valse start die hij in het leven heeft gemaakt, zijn alle ontwikkelingen in zijn eigen tempo, maar versnellen als hij goed in zijn element is. William is het meest op zijn plek in de muziektherapie. Muziektherapie is zijn lieveling! Spelenderwijs, werken aan zijn motoriek, met de mooie stem van Anna op de achtergrond en een grote glimlach op zijn gezicht is muziektherapie het absolute lievelingsuurtje in de week van onze zoon William. Het zelfstandig uitkiezen van de vele instrumenten om vervolgens mee te swingen op de klanken is zeker van positieve invloed op zijn revalidatie proces. Wij als ouders worden er jaloers van! Zelfs William zijn grootouders raken telkens ontroerd bij het zien van de muziektherapie filmpjes die wij doorsturen.

Sinds de muziektherapie ziet ook de groepsleiding dat William zowel verbaal als non-verbaal meer communicatie inzet die van invloed zijn op zijn verdere ontwikkelingen. Hij laat gebaren zien tijdens het zingen van de kinderliedjes op de groep en maakt nu ook verbaal contact door bv. ‘’hai’’ te zeggen. Ook de grote lach op zijn gezicht wanneer hij wordt opgehaald voor de muziektherapie zegt eigenlijk al genoeg.

zigzag gewoon bijzonder voor uw kind!